Aku memberi salam

:: Aku memberi salam ::
:: Untuk dua orang taulan :: Seorang dari keturunan adam :: Seorang dari keturunan hawa ::

:: salam kepada keturunan adam ::
:: cita-cita adalah kemenangan :: harapan mendaki gunung :: pada tanam sejuta bunga ::
:: ingin dipetik kuntuman seri ::

:: salam kepada keturunan hawa ::
:: mimpi menjadi teman permaianan :: menutupi mendung :: perasaan dihambat usia ::
:: meratapi kepahitan sepi ::

:: aku memberi salam ::
:: untuk dua orang taulan :: seorang diciptakan qada’ :: seorang diciptakan qadar ::
:: kedua-duanya insan istimewa ::

:: aku memberi salam ::
:: akulah sahabat mereka :: yang mengerti erti perasaan :: erti penghargaan ::

- unknown -

Friday, February 15, 2008

cerewet makan - adakah aku orang yang rugi?

minggu ni, minggu 'makan' aku ker ek? nape aku ckp mcm tu? sebab semalam aku telah post entry kt blog aku ni tentang nasi ambang. hari ni lak, aku terjumpa group "Persatuan Suka Makan Malaysia (PSMM)" kt dalam friendster kawan aku nomi. then aku click 'join' group tu. hehehe...

(to: nomi, ko pun suka makan gak ker nomi? tp, nape x nampak hasil pun! ko mcm tu gak... bile nk mcm aku? ahaks!)

nape tetiba aku berminat nk join group tu ek? ntah lah. just ikut kata hati aku hari ni. aku harap diorang leh terima aku join group tu...

(for them there... hai semua, harap korang leh terima aku join korang di sana...)

ade ker orang x suka makan ek? mesti semua suka, kan? susah sket nak percaya kalo ada orang yang x suka makan! tapi kalo orang yang cerewet dalam makan, aku percaya! (sebab aku macam tu... hehehe...)

ok apa aku cerewet. cerewet jer aku dh cute n comel mcm ni! kalo x cerewet? (korang imagine sendiri...). tapi aku ngaku aku mmg cerewet tang makan ni. coz byk makanan yang aku x makan tau! even makanan tu dikatakan lazat / berkhasiat /mahal pada tekak orang lain. x percaya? ok.. kalo korang nk tau antara makanan yang aku x makan ialah seafood (kecuali ikan). bukan aku elergik. tapi tekak aku mmg x leh terima makanan tu. x percaya? tgk pictures kt bawah ni...

lobster

pose sket dgn meal ni...

pictures kt atas ni adalah hidangan lunch kitaorang semasa lawatan kerja di Perth, Australia. lobster with fries and salad. ketahuilah korang bahawa sesungguhnya aku tidak makan lobster itu. wpun korang n semua yang lain mengatakan lobster tu makanan yang paling sedap dan mahal... adakah aku orang yang rugi? ntah la... aku x heran pun semahal mana lobster itu kerna aku tiada nafsu padanya... huhuhu... mungkin aku orang yang rugi kot... tapi, kawan2 yang sebelah2 aku ketika makan tu beruntung! sbb aku bg lobster tu kt diorang... untungkan sape yg makan duk sebelah dgn aku? so, for that lunch, aku hanya makan fries and salad tu jer...

cerewet kan aku ni? tu baru cerita pasal satu jenis makanan yang aku x makan. byk lagi makanan yang aku x makan... hehehe...

cth lain :-

# makanan dari kacang soya - tauhu (aku x makan), tempe (aku makan), air tauhu (aku minum), taufu fah (aku x makan), kicap (aku makan)...

# wpun ikan aku makan, fishball & fishkitt - aku x makan!

# daging kambing - aku x makan! (panas badan aku & wat aku pening)

# masakan x sedap - aku complain! (hehehe... wpun aku x pandai sgt masak)

cerita pasal makan... ni la aku yang cerewet! ahaks! adakah aku orang yang rugi..? ntah ler...

Persatuan Suka Makan Malaysia (PSMM) - click below...
http://www.friendster.com/group/tabmain.php?gid=474077

1 comment:

M. H. Jabbar said...

hehe...hm its amazing how ko jd sihat camtu but cerewet ttg makanan..

:-)

MY VIDEO

Contact Me... For More Information

Mobile : +6 012 - 7642015
Email : rush8_1182@yahoo.com / uda.acit1182@gmail.com
@ LET's CHAT / leave ur comments here