Aku memberi salam

:: Aku memberi salam ::
:: Untuk dua orang taulan :: Seorang dari keturunan adam :: Seorang dari keturunan hawa ::

:: salam kepada keturunan adam ::
:: cita-cita adalah kemenangan :: harapan mendaki gunung :: pada tanam sejuta bunga ::
:: ingin dipetik kuntuman seri ::

:: salam kepada keturunan hawa ::
:: mimpi menjadi teman permaianan :: menutupi mendung :: perasaan dihambat usia ::
:: meratapi kepahitan sepi ::

:: aku memberi salam ::
:: untuk dua orang taulan :: seorang diciptakan qada’ :: seorang diciptakan qadar ::
:: kedua-duanya insan istimewa ::

:: aku memberi salam ::
:: akulah sahabat mereka :: yang mengerti erti perasaan :: erti penghargaan ::

- unknown -

Friday, September 28, 2007

Pasti Takkan Sama - Part 1

hari ni aku sedih sket... :,-( huhuhuhu...

sebab ketika tidur malam tadi aku tersenggol lampu tidur yang baru aku beli di Up Town Danau Kota dengan bantal. aku tersedar bila terdengar bunyi ia terjatuh terbaring... bila mata terbuka jer aku lihat ade beberapa sepihan dari jasad lampu itu terhambur... bangun tidur yang menyedihkan.... ia adalah lampu hiasan. tapi aku panggil "lampu tidur". sebab... aku pasang bila aku tidur.

dengan lemah longlai aku terus bangun tidur untuk bersahur. kerana jam telah menunjukkan 4.30pagi. mcm xde semangat... sebelum ni aku tidur bertemankan lampu tidur tu, x pernah pun sekali aku menghimpitnya yang sentiasa di sisi aku ketika tidur. tapi tidurku malam ni ntah nape leh jd macam ni...

lepas sahur, aku duduk di atas tilam dengan sedih cuba cantumkan semula serpihan2 tu pada jasad asalnya.... mujur hanya sikit sahaja serpihan yang terpisah... tapi... rupanya kini tak sama seperti sebelum. kerana telah ada parut padanya ...

... to be continue...

Ikan kering Sayur bening

26 Sept. 07 (Rabu)

Dari kelmarin lagi aku dah mengidamkan nak makan ikan kering dan sayur bening. Tambahkan lagi dengan sambal belacan. Peeehhh...!!! Semua bahan-bahan untuk menyediakannya dah memang ada kat rumah tu. Cuma kena cari sayur jer untuk masak bening.




Balik kerja semalam, aku terus singgah kedai runcit cari sayur. Jem sket kat kaunter kedai tu bile ramai plak yang berbelanja. Aku sampai rumah agak lewat sket banding biasa. But, aku try the best. Ala, bukan take time pun nak sediakan makanan yang kuidam-idamkan tu. Just effected sket la jugak bila masuk waktu buka aku tak siap hidang lagi. Actually, aku dah siap masak pun. Tapi aku decided yang aku nak mandi juga dulu baru makan. Kuar je dr bathroom, azan maghrib pun berkumandang. So, untuk tidak memakruhkan buka puasa aku dengan melambatkan berbuka, aku pun batalkan puasa aku dengan makan sebiji kurma dulu and then pakai baju. Siap jer pakai baju, terus hidang-hidang dan duk makan. Nikmatnya rasa bila aku dapat menikmati makanan yang aku idam-idamkan tu. Alhamdulillah...

Apapun ini hanya intro untuk coretan aku ini. Aku bukan mahu mencoretkan tentang terlepasnya aku dari kempunan apabila dapat menikmati apa yang aku idamkan. Atau juga menceritakan resepi membuat masakan ini. Tapi aku mahu mencoretkan tentang ikan kering sayur bening dalam kehidupan. Kehidupan aku. Kehidupan kamu. Kehidupan kita.

Ikan kering dan sayur bening. Masakan yang sering diletakkan taraf bersama-sama orang susah. Orang miskin. Orang kampung. Orang yang tak berkemampuan untuk menikmati makanan yang lazat dan mewah. Malah ada yang memandangnya sinis untuk berada di rumah banglo mewah dan panthouse condo. Tak layak untuk semeja dengan ayam madu, daging blackpaper dan salad coeslow.

Mereka tidak tahu. Malah, mungkin mereka tidak mahu untuk ambil tahu. ”please... that’s not my taste...” Huh! Mereka tidak tahu sebenarnya nikmat yang Allah cipta yang ada di sebalik ikan kering dan sayur bening ni. Aku bukan mahu mengata mereka. Aku juga bukan mahu mengata kamu mungkin. Tapi ada yang di antara kita yang tidak sedar. Seperti yang telah aku nyatakan... ”Hidup ini bukan sekadar apa yang kita lihat...”

Bukan hanya nikmat makan kelazatan ikan kering dan sayur bening saja. Apa yang cuba aku maksudkan adalah nikmat yang dapat kita rasakan semasa sama-sama mengadap juadah ini. Iaitu... bahagia bersama yang tersayang melalui susah senang kehidupan. Berkongsi segala. Ukhwah semakin berpadu, ikatan semakin erat terjalin. Walaupun ia tak seberapa. Tapi terlalu besar hikmah yang diperoleh darinya. Kalau sikit, sama sikit. Kalau banyak, sama banyak.

Apa guna kalau kita punya mewah segalanya, mampu memiliki dan merasai lebih dari ikan kering dan sayur bening, tapi kita sendiri walau bersama, serabut walau teratur, tak punya apa walau memiliki. Meja besar. Lauk aneka. Tapi kau duduk di hujung sana, aku duduk di hujung sini. Huh! Apa makna semua ini?!

Hakikatnya ikan kering dan sayur bening lah yang lebih mengajar kita tentang erti hidup yang sebenar. Kita masih mampu bersyukur walau hanya dengan ikan kering dan sayur bening kalau nak dibandingkan dengan mereka yang di luar sana langsung tiada apa. Walau kita merasakan susah kita yang di sini, tapi kita masih mampu menikmati senang mereka yang di sana.

Aku pernah diingatkan... orang yang susah bila menjadi senang, orang itu akan indah. Tapi orang yang senang bila menjadi susah, orang itu akan gundah. Gelabah. Belum tentu mampu tabah. Orang susah akan mudah memahami erti kesenangan. Akan tetapi, orang senang, belum tentu akan memahami apa lagi boleh menerima erti kesusahan. Cukuplah walau perit itu hanya sikit saja aku rasainya.

Sesungguhnya adalah nikmat Allah yang tak terhingga apabila kita dapat melempiaskan kempunan tekak dengan ikan kering dan sayur bening. Dan dengan adanya sambal belacan pula adalah satu bahagia yang tak ternilai dan sempurna bila kita dapat menikmatinya bak umpama bersama dengan insan yang tersayang berada di sisi.

Aku masih mampu tersenyum pada mu Rabbi. Walaupun aku pasrah bersendirian di sini menikmati juadah yang diidamkan itu, ikan kering dan sayur bening bersekali sambal belacan tanpa insan yang tersayang. Aku akur pada Mu. Meskipun tiada dia di sisi di sini, dirinya tak pernah jauh di hati.

”...
c/o
kini aku pasrah...
dengan segalanya...
...”
– Erra fazira.

Persoalan?

Siapakah insan tersayang yang aku maksudkan? Tiada siapa yang tahu. Melainkan diriku sendiri, Dia yang Maha Mengetahui dan insan tersayang itu sendiri yang tahu. Kerana... insan tersebut pasti tahu bahwa aku menyayanginya dan hanya kepada Yang Maha Penyayang aku sering luahkan tentang sayangku pada insan tersebut yang tak pernah luput. Mungkinkah insan tersebut itu dia? Mereka? Atau kamu sendiri? Jawapan itu ada.

Melenggukkan lagi tari... Aku cuba

dasyat betul title di atas ni... hehehehe...
tari? ingat aku nak menari ker? pandai ke aku menari?
joget lambak pun x pernah.... huhuhuhu....

bukan lengguk tari aku... tapi lenggok tari "pena" aku di sini...
means... aku cuba belajar untuk tulis dalam bentuk coretan (panjang2 bukan mcm sajak / puisi / kata2 jer). aku akan cuba... aku x berapa suka sgt tulis panjang2 ni. thats y aku x berapa pandai... aku suka menulis / mencoret sesuatu yang ringkas (mcm sajak)tapi luas dan mendalam makna dan cerita yang ingin disampaikannya. baru mencabar sket sape yang membacanya sebab kena cuba mentafsir... (bukan nk menyusahkan yer...) x mengapa pun kalo kamu salah mentafsirkannya... baru kita leh tau sejauhmana cara pemikiran kita... yang penting ia hanya tafsiran dari pandangan dan pemahaman sendiri. mungkin betul tapi belum tentu pasti. jangan terus "menghukum" atau "melabel" sudah la... tu jer. kalo mahukan kepastian, x salah untuk bertanya. kata orang... "malu bertanya sesat jalan...."

so, di sini mulai hari ini jika aku mampu untuk "melenggukkan lagi tari" pasti aku akan "teaterkan" di sini untuk tatapan kalian... ok? sama2 kita nantikan...
apapun... untuk kalian, terima kasih kerana sudi datang bertandang...
selalu2 la yer... hehehehe...

... hanya satu permulaan ...

Thursday, September 27, 2007

Brother Bear - Brothers Under The Sun by Bryan Adams

tears


F R I E N D S H I P


FRIENDS...

from the deep of my heart, that u should to know,

you're so MEANINGFUL in my life...

thanks for everything...

Wednesday, September 26, 2007

Tuesday, September 25, 2007

DATANGLAH - Faizal AF



Apa benar, kata-kata,
Datang dari, mereka...
Tak bisa kulihat,cuma ku merasa,

Jika benar, kau bersedih,
Aku turut merasa pedih...
Sesalan pun tiba, ku hanya berdoa,

Datang mimpi menyentuh jiwa...
Bisik padaku cara menyinta,
Begitu lama masa yang tersia
Kini jelas ku yang merana

C/o
Datanglah...datanglah
Itu tinta pena dariku
Datanglah owhhh...pintaku
Hati nuraniku,
pohon kemaafan darimu hoo..

Datang mimpi menyentuh jiwa...
Bisik padaku cara menyinta,
Begitu lama masa yang tersia
Kini jelas ku yang sengsara

ulang C/o

Monday, September 24, 2007

Sekali Air Bah

Hati Yang Terluka

When You Tell Me That You Love Me

Kris Dayanti - Hati Ini Telah Dilukai

RAHSIA SEORANG JUTAWAN

petikan ni aku ambil dari satu akhbar
(lupa plak paper apa)

artikel pendek tu lebih kurang mcm ni...

seorang wartawan telah menghadiri satu event yang dihadiri oleh orang2 VIP.
dia telah mendekati seorang jutawan dan bertanyakan soalan :
"apakah rahsia tuan menjadi jutawan?", soal wartawan itu.
"3 PERKATAAN", jawab jutawan itu.
"apa dia?"
"KEPUTUSAN YANG TEPAT"
"bagaimana tuan melakukannya?", tanya wartawan itu lagi.
"1 PERKATAAN", balas jutawan itu.
"apa dia tuan?", dengan perasaan ingin tahu wartawan itu bertanya lagi.
"PENGALAMAN", jawab jutawan itu tenang.
"pengalaman yang macam mana tuan?", tanya wartawan itu kehairanan.
"3 PERKATAAN", lagi sambung jutawan itu.
"apa dia tu tuan?",
"SALAH MEMBUAT KEPUTUSAN", penutup jawapan jutawan itu.

Friday, September 21, 2007

Fahamilah Sahabat

JOGET CINTA SAKTI by haziq & rosma



Usah bimbang jangan ragu
Bila pulang daku tentu
Datang bertandang
Sakit cinta mabuk rindu
Pada kasih aku mengadu

Simpan dalam rindu
Setia dalam kalbu

Debar hati bukan calang
Juara hatiku telah pulang
Bagai bukti cinta padu
Pada kasih aku mengadu

Dendam dalam mimpi
Rindu dalam janji

Jangan turutkan hati
Meranalah diri
Kasih yang selari
Bukti tidak pudar seri

Hai hai hai…
Kasih telah bersemi
Jauhkan curiga di dalam hati

Harus diselang seli
Rajuk dan rindu sudahlah mesti

Bila Terasa Rindu by Dafi

Gila-Gila Remaja @ Anugerah Era 2007 - Memburu Impian



Ku Jejak
Jalan Yang Berliku
Membara Jiwaku
Memburu Impian

Ku Renang Lautan Gelora
Biarpun Tersadai
Di Hujung Dunia
Akan Ku Rempuhi Segala Rintangan
Biarpun Rebah Ku Bangun Sendiri

(Korus)
Akan Ku Genggam Biarpun Hitam
Menjadi Milikku

Ku Mula
Dengan Langkah Ini
Menuju Sinaran Yang Abadi

Salahku by Sofaz

Sedalam Mana Cintamu by Safura



Kau berjanji akan masih
Setia seperti dahulu
Menyintai menyayangi
Dengan sepenuh hati

Dalam hujan dan kemarau
Kau lindungi aku
Belum puas ku kecapi
Hangat kasihmu

( korus )
Sejak engkau pergi dulu
Kau bawa bersama bisa hati ini
Kembalikan belaian jiwaku
Moga cinta bercahaya selamanya
Ooo...

Sedalam mana cintamu
Hingga sanggup melukakan hati ini
Dikala kurindu kasih sayangmu
Di sisiku hingga akhir nanti

Pulangkanlah bintang siang dan malamku
Lepaskanlah sengsara ini
Katakanlah aku menjadi milikmu
Berjanjilah hilangkan resahku

( ulang korus )

Devdas

Thursday, September 20, 2007

Fanaa

Hamara Dil Aapke Paas Hai

mohabbatein

Kal Ho Na Ho

Main Hoon Na

Tum Bin

kabhi khushi kabhie gham

Best Friend - kiroro



Mou daijoubu shinpai nai to nakisou na watashi no soba de
itsumo kawaranai egao de sasayaite kureta
mada mada mada yareru yo datte itsu demo kagayaiteru
toki ni wa isogisugite miushinau koto mo aru yo shikatanai
zutto mimamotte iru karatte egao de
itsumo no you ni dakishimeta
anata no egao ni nando tasukerareta darou
arigatou arigatou Best Friend

Konna ni takusan no shiawase kanjiru toki wa shunkan de
koko ni iru subete no nakama kara saikou no purezento
mada mada mada yareru yo datte itsu demo minna soba ni iru
kitto ima koko de yari togerareru koto sonna koto mo chikara ni kawaru
zutto mimamotte iru karatte egao de
itsumo no you ni dakishimeta
minna no egao ni nando tasukerareta darou
arigatou arigatou Best Friend

Toki ni wa isogisugite miushinau koto mo aru yo shikatanai
zutto mimamotte iru karatte egao de
itsumo no you ni dakishimeta
anata no egao ni nando tasukerareta darou
arigatou arigatou Best Friend

Zutto zutto zutto Best Friend

Penyair


sahabat


pohon

Tanya Aku

OST - Love Is CINTA - Ada Cinta



Ucapkanlah kasih
Satu kata yang kunantikan
Sebab ku tak mampu membaca matamu
Mendengar bisikmu

Nyanyikanlah kasih
Senandung kata hatimu
Sebab ku tak sanggup
Mengartikan getar ini
Sebab ku meragu pada dirimu

Mengapa berat ungkapkan cinta
Padahal ia ada dalam rinai hujan
Dalam terang bulan juga dalam shedu sedang
Mengapa sulit mengaku cinta padahal ia terasa
Dalam rindu dendam hening malam cinta terasa ada

OST - Diva

Wednesday, September 19, 2007

Tuesday, September 18, 2007

Friday, September 14, 2007

Thursday, September 13, 2007

Wednesday, September 12, 2007

Harapan Ramadhan by Raihan



Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna



Selangkah demi selangkah
Setahun sudah pun berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak terasa ku berada
Di bulan Ramadhan semula


Puasa satu amalan
Sebagaimana yang diperintahNya
Moga dapat ku lenturkan
Nafsu yang selalu membelenggu diri
Tiada henti-henti



Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja
Tuhan pimpinlah daku yang lemah
Mengharungi segalanya dengan sabar
Kita memohon pada Tuhan diberikan kekuatan
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan


Selangkah demi selangkah...
Dengan rahmatMu oh Tuhanku...
Ku tempuh jua

Kau Sahabat, Kekasih Dan Teman by Aishah

Ku harapkan sinar purnama hingga ke siang
Ku harapkan mimpi-mimpi bukan khayalan
Telah aku jelajahi seluruh benua
Mencari pengertian hidup yang sementara

Manusia beranika ragan dan rupa
Ada yang jujur dan ramai berpura-pura
Ku sangka dalam ilmu dan pengetahuan ku
Tapi ada waktu ku terkeliru

Ku dambakan bukan sekadar yang dinamakan
Kekasih yang menemani ke sana sini
Ku dambakan sahabat dan teman setia
Rela bersama suka dan duka

Jadilah kau sahabat ku, kekasih dan teman
Hanya itu yang ku harapkan
Dalam susah dalam senang kita seiringan
Semoga ikatan berkekalan

walking in the rain


Katamu Tanyaku


Kau kata,
"Kita hidup untuk hari ini
Sebab semalam adalah memori
Dan esok adalah misteri hidup kita..."

Ingin ku bertanya,
"Tanpa diundang
Aku hadir dalam memorimu semalam
Layakkah aku berada dalam hidupmu hari ini?
Atau sekadar misteri yang akan terus
Menghantui hidupmu esok..."

Seperti


Menarilah
Seperti tiada siapa memandangmu
Menyanyilah
Seperti tiada siapa yang mendengarnya
Sayangilah
Sesiapa saja
Seperti kau tidak pernah dilukai

Monday, September 10, 2007

Kunang-kunang kawanku sayang

Kunang-kunang kawanku sayang
Pucuk paku delima manis
Rindu siang bawa bertandang
Rindu malam bawa menangis

Pucuk paku delima manis
Sayang kawanku tidak bertepi
Rindu malam bawa menangis
Harap bertemu di dalam mimpi

You Are The One


Friends are like pieces of puzzles. If you lost one, it will never be complete again. Just want you to know that you are one of the pieces that i can't afford to loose...

("( 'o,' )( 'o,' )") SRK & Ud@ - mujse doste karoge?

Handsome, Sweet, Intelligent, Spontaneous,Good Looking, Nice Friends, Charming, Funny,well... Enough about ME! How about u?

Friday, September 7, 2007

My Heart


Sekadar Tahu




Doa Untuk Kekasih




Sempurna Bersama


"..Kita tak perlu mencari seorang MANUSIA yang SEMPURNA untuk menjadi TEMAN SEJATI, cukuplah mempunyai seorang TEMAN yang menjadikan kita SEMPURNA apabila BERSAMANYA..."

Wednesday, September 5, 2007

Tuesday, September 4, 2007

Bila terasa rindu


Bila terasa rindu
ku sebut namamu
Dengan harapan
kau akan muncul
dalam tidur
Bila terasa rindu
ku bayang wajahmu
dalam angan
Dan barulah
ku terasa
bagai disembuh

Tak Bisa Memilihmu by Sixth Sense



Telah jauh terpisah, diriku dan dirimu,
Dalam ruang dan waktu,
Sendiriku jalani sepiku, tanpa dirimu,
Resahku tanpa hadirmu,
Sungguh berat hatiku untuk merasakannya

Salahku mencintai dirinya saat jauhku terpisah
Darimu,Dan hadirnya menyentuh hatiku,
Untuk cintainya,
Hatiku pun inginkannya,
Hingga runtuh setiaku kepada dirimu

Kusakiti hatimu yang tulus mencintaiku….

C/O
Maaf ku tak bisa memilih dirimu
Karena kuterhanyut mencintai dia
Inilah salahku yang memberi ruang
Didalam hatiku tuk mencintainya…

(terhanyut jiwa ini,terjatuh dihatinya)

MY VIDEO

Contact Me... For More Information

Mobile : +6 012 - 7642015
Email : rush8_1182@yahoo.com / uda.acit1182@gmail.com
@ LET's CHAT / leave ur comments here