Aku memberi salam

:: Aku memberi salam ::
:: Untuk dua orang taulan :: Seorang dari keturunan adam :: Seorang dari keturunan hawa ::

:: salam kepada keturunan adam ::
:: cita-cita adalah kemenangan :: harapan mendaki gunung :: pada tanam sejuta bunga ::
:: ingin dipetik kuntuman seri ::

:: salam kepada keturunan hawa ::
:: mimpi menjadi teman permaianan :: menutupi mendung :: perasaan dihambat usia ::
:: meratapi kepahitan sepi ::

:: aku memberi salam ::
:: untuk dua orang taulan :: seorang diciptakan qada’ :: seorang diciptakan qadar ::
:: kedua-duanya insan istimewa ::

:: aku memberi salam ::
:: akulah sahabat mereka :: yang mengerti erti perasaan :: erti penghargaan ::

- unknown -

Monday, November 26, 2007

6 things about u that people don't know about ??

6 things about me? nape 6 jer...? lebih x bleh ker? huhuhu... ade ke 'things' tentang aku yang orang tak tahu? aku kan banyak cakap (kata kawan2 aku la - aku pun sedar gak... ahaks!) mungkin kawan2 aku dh tau tentang aku... tapi, mungkin x semua. x pun, diorang x perasan or terlupa... kalo kawan2 aku jer ade yg x tau, apa lagi "people" lain, dok?

ape ek "6 things about me that people dont know about" yang aku nak 'list'kan...? eeerrrmmm.... ape ek...? jap aku pk kan... k lah, aku 'list'kan 6 ni jer. mungkin ade yg dh tau especially people around me...

1. jari kelingking tangan kanan aku cacat sket : bukan cacat semulajadi tau! cacat sebab masa aku kecik2 jari tu tersepit kt jongkang-jongkit. masa tu umah aku jd tuan umah utk 'party' pinggan mangkuk. penganjur plak bawak anak dia 2 orang (pompuan tu... - dh beranak pinak kot. aku pun dh x ingat muka diorang). so, kitaorang ni pun g la main kt padang permainan (depan umah aku jer). so, main ler jongkang-jongkit. diorang duk kiri n kanan dan aku lak duk kt tengah2. ntah mcmana, tersepit jari kelingking aku ni. meraung la aku balik umah. jari aku tu nak terputus daging dia (mak aku kata la. tu yg dia pun pitam tgk darah aku byk kuar. aku pun x ingat. sbb melalak sakan). kt klinik, doktor jahit cantumkan semula. huhuhu... kesan dari itu, masa kecik2 kalo aku nk makan, aku akan tgk dulu kedua2 blah tangan aku untuk pastikan mana kanan dan mana kiri. so, yg cacat jari tangan kanan, baru la aku start makan dgn tangan kanan... hehehe...

2. bentuk / bukaan mata sebelah kiri & kanan tak sama : ni la sebonarnya aku. tapi bukan mata aku juling tau! just bukaan mata tu x sama. aku dapat rasakan kalo aku buka mata n tenung sesuatu dalam jangkaan masa yg lama sket. rasa macam sebelah kanan aku ni bukaan dia kureng sket banding mata kiri. selain tu kita leh perasan kalo tengok pic muka aku. terutama kt gambar ukuran passport. eerrrmm....

3. aku ni pemalu la orangnyer : ramai yang sukar nak percaya (terutama kawan2 aku - malah diorang kata aku ni banyak bercakap. kalo dh mula, payah nk berenti. sejauh tol sungai besi hingga tol skudai lagi. tu pun selalu terlajak. pot pet pot pet...). tapi ade gak diorang yg perasan... memang la... seriously, aku ni pemalu orangnyer... maksudnya aku ni bukan peramah. aku mmg takkan rajin2 nk tegur sape2 yg aku x kenal. payah nak bercampur gaul dgn orang ler aku ni. kalo orang x tegur or mulakan dulu perbualan, senyap jer ler aku ni... - ntah lah nape aku mcm ni...

4. aku ade gastrik : kadang2 malu sendiri aku ni. sebab, sure sumer orang susah nk percaya. aku pun kalo jadi korang poyo2 juga nak percaya. mane tak nyer... aku ni, badan jer besar (ketegori orang kuat makan) tapi, ade gastrik! aaarrrgghhh tidak...!!! mana tak nyer, biase orang yg kena mende ni orang yg jarang or suka tangguh2 makan. tapi, spesis mcm aku ni pun leh kena. pelik kan? tapi, bonar... aku start kena (terima pengesahan dari doktor) masa aku form 3. huhuhu... time tu teruk gak la kalo tetiba gastrik aku ni nak 'bermanja'. seksa ooo... ubat pun aku terpaksa minum (air kapur perisa pudina yang meloyakan) time tu selalu. from that time sampai la la ni, perut aku ni senang sgt masuk angin. then, mula la ade sket komplikasi yg kena aku tanggung (x yah la bg tau...) apa pun, gastrik aku ni x lah sampai perlu pengecualian aku dr berpuasa. aku still leh puasa lagi. alhamdulillah...

5. bila gaknya aku akan ade BAS : huhuhu... kalo korang nk tau, dari kecik lagi kenderaan yang aku idam2kan adalah BAS. bas?! yup! bas la.... kenderaan yg panjang di atas jalan raya tu... kenapa bas? ye la... korang kan semua tau bas ni leh bawa penumpang yang ramai berbanding motor (even motor yang paling mahal di dunia). aku ni suka berjalan2. dulu masa sekolah kalo ade rombongan mesti aku nk join. just rombongan ASPURI sekolah dato' jer aku x dapat nk join diorang g cameron dulu masa kt sekolah (dh semua ppuan...). hehehe... sebenarnya aku leh feel best sgt2 kalo kita dapat berjalan ke sesuatu tempat ramai2. kalo g mana2, aku rasa best sgt kalo aku dapat bawak semua kuarga aku (kuarga besor - atuk, nenek, makcik pakcik, spupu spapat, etc.) yang aku sayangi. kan indah dapat bercuti beramai2. hahahaha.... suatu hari nanti aku nak bli BAS gak... peduli apa aku! (harap aku mampu)

6. sesetia kasih mak & secemburu mata abah : hehehe... tang ni aku x tau nk ayat lagu mana. kalo nk hurai, panjang berjela nu x abeh. tapi ni lah diri aku. anak yang telinganya ikut mak dan hidungnya ikut abah. x tau la sape yang perasan. aku pun baru sedaq sifat2 yang aku ada ni dr my mak dan my abah. so, korang hati2 na dgn aku! hehehe... ala... korang yg kenal aku, korang tau la sape aku, kan? aku x leh jd korang, aku x leh jd diorang (tp, aku tetap orang ok! - ahaks!). aku just jd diri aku. aku bukan kawan yang baik utk korang. tp, aku akan sentiasa wat yg terbaik utk korang sbg kwn.

ni la korang... "6 things about u that people dont know about" versi aku... sebenarnya lebih kot dr 6 yg aku nk list kan. tp, cukup la 6 dulu... may be kalo korang tau betul2 yg 6 ni, korang akan tau 1001 lagi ttg aku. hehehe... pening kepala korang ni baru tau!

cuba la korang listkan mcm aku wat ni and show that to all ur friends. kt blog korang ker, fster korang ker, mana2 lah... time korang list kan jer korang akan 'feel' sesuatu yg tgh aku rasa la ni. 'feel' mcmana? i cant explain it. but, i felt it. try la korang... jgn lupa, let me know ok!

2 comments:

M. H. Jabbar said...

la bersambung jugak ker...huhu...

bukaan mata pun ko ambil kira..huhu..giler teliti...hehe

ud@cit said...

aku wat sket2... sbb ade kija kena dulukan... huhuhu... sowi....

MY VIDEO

Contact Me... For More Information

Mobile : +6 012 - 7642015
Email : rush8_1182@yahoo.com / uda.acit1182@gmail.com
@ LET's CHAT / leave ur comments here