Aku memberi salam

:: Aku memberi salam ::
:: Untuk dua orang taulan :: Seorang dari keturunan adam :: Seorang dari keturunan hawa ::

:: salam kepada keturunan adam ::
:: cita-cita adalah kemenangan :: harapan mendaki gunung :: pada tanam sejuta bunga ::
:: ingin dipetik kuntuman seri ::

:: salam kepada keturunan hawa ::
:: mimpi menjadi teman permaianan :: menutupi mendung :: perasaan dihambat usia ::
:: meratapi kepahitan sepi ::

:: aku memberi salam ::
:: untuk dua orang taulan :: seorang diciptakan qada’ :: seorang diciptakan qadar ::
:: kedua-duanya insan istimewa ::

:: aku memberi salam ::
:: akulah sahabat mereka :: yang mengerti erti perasaan :: erti penghargaan ::

- unknown -

Monday, December 3, 2007

Kitaro @ Arena Of Stars Genting

1st time aku jejakkan kaki di puncak genting adalah ketika aku darjah 5. masa tu aku ikut rombongan sekolah yang semuanya murid adalah dari darjah 6. macam mana aku leh terselit? aku kan baru darjah 5. huhuhu... aku ni pantang sgt kalo ade dgr rombongan. so, bile aku tau sekolah (SK Benut) nk bwk murid2 darjah 6 ke Kolumpor (KL) dan Genting, aku pun terus bertindak pantas. harharhar.... aku pun g la bilik guru jumpa cikgu yg arrange rombongan tu bodek2 utk dia boleh menyelitkan aku. mula2, aku x dibenarkan ikut. alasan - aku lum 12tahun lagi & xde IC. ceh! alasan kukuh yg perlu aku tepis. aku pun merayu lagi.... boleh la cikgu.... akhirnya, cikgu tu berjaya kurayu (aku lupa la nama cikgu tu - apapun, tQ & I luv u la cikgu!). tau x apa reason yg cikgu tu membenarkan aku g gak join rombongan tu? - sebab aku ni bersaizkan murid darjah6. hehehehe.... maklumlah, time tu aku ni comel sgt. so i'm look like 12yo. wat ever la... janji aku leh join... ahaks!



dan... pada 1Disember2007 yg lepas ni, aku berjaya mencipta ulangan menjejakkan kaki ke puncak genting tu. mata aku telah menyaksikan mcmana suasana dulu masa aku 1st time & mcmana plak la ni... beza sungguh... makin best! mcmana aku leh dapat pengalaman ni? hehehe... mula2 aku nk tQ so much kt Bos aku (Dr.Azim). dia yg bg aku 2 tiket free untuk tgk live show kitaro. terkesima seketika aku bila diberikan tiket tu. actually, bos aku dh beli awl tiket ni utk dia g tgk dgn wife dia. aku tgk kt tiket tu bulan 9 dia dh bli. tapi dia x dapat g sbb dia kena ke algeria atas urusan rasmi. so, dia pun serahkan tiket tu kat aku. hehehehe.... rezeki aku rupanya. n rezeki housemate aku, enal. kitaorg g berdua naik myvi 1.0 aku tu. sampai gak puncak myvi 1.0 aku tu dgn selamat (ingat myvi x leh ke wpun 1.0? ahaks!)


sedikit keciwa. sbb aku x dapat rakam n snap picture yg ok dlm arena of stars tu. hampeh tul la digicam aku ni. x secanggih mana rupanya. kabur jer semua pic yg aku snap. nk rakam jauh gak la. nampak blur jer... apapun, that was a great experience in my life setakat ni. international live show tu. kalo nk harap aku bli tiket, pk 18x pun lum tentu aku akan beli. Alhamdulillah ni rezeki aku n my housemate.
actually, b4 kitaorg masuk ke arena of star ni, kitaorg sempat gak la pusing2 n tgk2 apa menda2 yg ade kt puncak ni. ade la beberapa snap picture yg aku amik wat ala2 kenangan gitu. b4 masuk pun, kitaorg g suppedek dulu kt McD. kalo nk tgk picture2 lain, g la tgk kt fotopages aku yer...

1 comment:

M. H. Jabbar said...

best nyer pg genting..dpt tiket free tuh...tu yg lg best...housemate ko enal...enal smka ker..or bukan

MY VIDEO

Contact Me... For More Information

Mobile : +6 012 - 7642015
Email : rush8_1182@yahoo.com / uda.acit1182@gmail.com
@ LET's CHAT / leave ur comments here