Aku memberi salam

:: Aku memberi salam ::
:: Untuk dua orang taulan :: Seorang dari keturunan adam :: Seorang dari keturunan hawa ::

:: salam kepada keturunan adam ::
:: cita-cita adalah kemenangan :: harapan mendaki gunung :: pada tanam sejuta bunga ::
:: ingin dipetik kuntuman seri ::

:: salam kepada keturunan hawa ::
:: mimpi menjadi teman permaianan :: menutupi mendung :: perasaan dihambat usia ::
:: meratapi kepahitan sepi ::

:: aku memberi salam ::
:: untuk dua orang taulan :: seorang diciptakan qada’ :: seorang diciptakan qadar ::
:: kedua-duanya insan istimewa ::

:: aku memberi salam ::
:: akulah sahabat mereka :: yang mengerti erti perasaan :: erti penghargaan ::

- unknown -

Friday, December 28, 2007

Kata Hati

kadang-kadang, ada sampai satu masa itu kita rasa "letih" sangat. rasa "penat" yang muak. untuk berdepan dengan apa yg kita hadapi. hingga kadang-kadang membuat hati kita terdetik akan rasa putus asa. walaupun ianya bukan niat. tapi hati telah terdetik. detikkan yang luar dari kawalan perasaan kita. sampaikan kita tak tahu untuk apa yang hendak kita lakukan. tak tahu akan apa yang harus dan tidak patut kita lakukan. seperti kita tengah tersembam ke bumi dan tak punya daya untuk bangkit. fikiran kosong. terpaku kaku. hanya degup jantung yang bernafas. dan hanya air mata yang mengalir tanpa mampu kita halang.

dalam bangun hari yang kita lalui, kadang-kadang kita tidak "sedar". kita tidak sedar dengan apa yang kita lakukan. lakukan pada diri kita. yang mungkin juga pada orang di sekeliling hidup kita. adakah itu yang sepatutnya kita lakukan? patut atau tidak patut? adakah mungkin kita tahu? sebenarnya ada pada kita atau pada mereka? bingung andai kita terfikir. mungkin patut pada kita belum tentu patut bagi mereka. tapi, adakah kita perlu menerima andai ia patut bagi mereka sedangkan tak patut bagi diri kita? menipu diri sendiri? sampai bila? buntu bercelaru. ntah. tak tahu lah!

jadi, apa yang sedang kita lakukan ini? adakah apa yang sedang kita lakukan ini patut pada diri kita atau patut pada mereka? aku sendiri bingung. aku sendiri tak tahu dan tak punya jawapan yang pasti. apa yang aku tahu, aku kini sedang ikut Kata Hati. moga ianya juga patut bagi kamu.

andai aku perlu akur menerima diri kamu seadanya, adakah kamu juga akan sama menerima aku ini seadanya...?

:: antara sedar dan tidak, coretan ini hadir di sini.

2 comments:

M. H. Jabbar said...

aku fikir yg pengting adalah kita sedar tujuan hidup kita...menunaikan amanah dan melaksanakan perintah Allah..dgn itu..kita niatkan semua yg kita lakukan sebagai ibadah kepadaNya...

semoga menjadi peringatan kepada aku jua...

ud@cit said...

tQ hairol...
terbangun walau sedar aku plak rasanya bila baca "comment" ko ni...

tu la... bukan kita x tahu... dan bukan juga kita tak ingat... tp, selalu sgt kita terlupa... dan x sedar... huhuhu....

semoga 2008 akan lebih baik dari 2007! go for it! ahaks!

MY VIDEO

Contact Me... For More Information

Mobile : +6 012 - 7642015
Email : rush8_1182@yahoo.com / uda.acit1182@gmail.com
@ LET's CHAT / leave ur comments here