Aku memberi salam

:: Aku memberi salam ::
:: Untuk dua orang taulan :: Seorang dari keturunan adam :: Seorang dari keturunan hawa ::

:: salam kepada keturunan adam ::
:: cita-cita adalah kemenangan :: harapan mendaki gunung :: pada tanam sejuta bunga ::
:: ingin dipetik kuntuman seri ::

:: salam kepada keturunan hawa ::
:: mimpi menjadi teman permaianan :: menutupi mendung :: perasaan dihambat usia ::
:: meratapi kepahitan sepi ::

:: aku memberi salam ::
:: untuk dua orang taulan :: seorang diciptakan qada’ :: seorang diciptakan qadar ::
:: kedua-duanya insan istimewa ::

:: aku memberi salam ::
:: akulah sahabat mereka :: yang mengerti erti perasaan :: erti penghargaan ::

- unknown -

Tuesday, July 17, 2007

Satu Pertemuan

Satu pertemuan
Yang entah bila ianya bermula
Di mana mulanya
Aku sendiri tidak tahu
Apa yang pasti
Dari pertemuan itu
Kita mula menjadi mesra


Satu pertemuan
Yang menciptakan sejuta memori
Hadirnya umpama si embun pagi
Perginya tak mampu kuhalangi
Apa yang pasti
Dari pertemuan itu
Memorinya akan kekal abadi


Satu pertemuan
Yang kini terjadinya perpisahan
Sesungguhnya
Terlalu sukar untukku berdepan
Terpaksa redha dalam pasrah
Apa yang pasti
Mengapa ianya berlalu tanpa pesan
Dan berakhir pula tanpa nokhtah


Kepadamu
Katakanlah padaku
Apakah makna layananmu itu
Dan siapakah aku di hatimu
Dahulu, kini dan selamanya

No comments:

MY VIDEO

Contact Me... For More Information

Mobile : +6 012 - 7642015
Email : rush8_1182@yahoo.com / uda.acit1182@gmail.com
@ LET's CHAT / leave ur comments here