Aku memberi salam

:: Aku memberi salam ::
:: Untuk dua orang taulan :: Seorang dari keturunan adam :: Seorang dari keturunan hawa ::

:: salam kepada keturunan adam ::
:: cita-cita adalah kemenangan :: harapan mendaki gunung :: pada tanam sejuta bunga ::
:: ingin dipetik kuntuman seri ::

:: salam kepada keturunan hawa ::
:: mimpi menjadi teman permaianan :: menutupi mendung :: perasaan dihambat usia ::
:: meratapi kepahitan sepi ::

:: aku memberi salam ::
:: untuk dua orang taulan :: seorang diciptakan qada’ :: seorang diciptakan qadar ::
:: kedua-duanya insan istimewa ::

:: aku memberi salam ::
:: akulah sahabat mereka :: yang mengerti erti perasaan :: erti penghargaan ::

- unknown -

Wednesday, October 10, 2007

Selamanya di hati ... Part 1

hari ini, 28 Ramadhan 1428 (rabu - 10/10/2007) genap 2 tahun Hijriah coretan ini tersimpan dalam akrib memoriku. dalam tempoh 2 tahun ini juga pelbagai episod terus berteater yang tiada lelahnya. ku sangkakan episod kali ini akan menjadi mentari yang akan terus bersinar. tapi terbitnya hanya seketika cuma rupanya. mendung dulu masih menjadi milikku kini yang menginginkan hujan air mata untuk terus membasahi sepi ini.

kini kuhampar coretan ini di sini kerana harapanku tak pernah hapus, doaku juga tak pernah putus. dia pastinya kan "selamanya di hati..." - ikhlas...

01 November 2005 bersamaan 28 Ramadhan 1426 (Selasa)

Alhamdulillah...
Kau sudi memberi SMS kepada ku
Tanda kau telah menerima kad dariku
Lebih kurang 7 tahun (since 1999) terpisah
Sepi tanpa khabar darimu
Melupakanmu tak mungkin bagiku
Mengingatimu tak pernah kujemu
Kuharap ini adalah permulaan baru
Pada ukhwah yang terjalin antara
Kau dan aku
Mungkinkah?

Namun aku benar-benar berharap
Lebaran Syawal kali ini
Kita kan dapat bertemu
Kerana aku ingin benar bersua denganmu
Agar terubat sekian rindu
Kan kunanti kehadiranmu
Kuharap kau sudi dan punya waktu
Bercerita tentang khabarmu kepadaku
Sejak terpisah hanya itulah pintaku
Kepadamu terima kasih
Kerana masih sudi

No comments:

MY VIDEO

Contact Me... For More Information

Mobile : +6 012 - 7642015
Email : rush8_1182@yahoo.com / uda.acit1182@gmail.com
@ LET's CHAT / leave ur comments here